Jom Tambah Pendapatan..

Wednesday, December 1, 2010

1st attempt on hantaran kawen...

apa la kemaruk mengandung kali ni... mmg lahirnya bb nnt, jd org berseni kut...insyaAllah... mau x nya, ibu dia yg x penah2 ada skill on handcrafting tiba2 suka sgt2 wat benda ni skang... not even a month more to go... kejap je lg...

sebenarnya nak citer, aku saja la sibuk2 dgn hantaran adek ipar aku yg akan nikah on this coming 4th dec... masa aku dulu mmg kakak aku la wedding plannernya... aku serah everything kat dia... masa tu pun dia tgh sarat ngandung si kembar alisya & anis.. dah 3 thn dah berlalu... bygkan la ngekoq aku ke sana ke mari prepare for my very special day... kali ni kena kat aku la plak... yg tgh sort of sarat gak ni (8 bln dah preggy), ke hulu ke hilir cari brg utk hantaran adek ipar bertuahku yg sorg tuu... dah la last minute dia betul2 nakkan kita buat... sblm ni bila tanya, dia wat dekkk je... tu yg aku bg title bertuah tu....

bila dah last minute, mula la aku gabra... mula tu dia kata nak guna fresh flower... hah! mampus... aku langsung x penah menggubah hantaran, sekali nak wat guna bunga idup..karang lunyai bunga tu, hantaran ke mana, kenduri ke mana... so, aku pun bg advice kat dia, kita guna artificial flowers dah la.. hopefully everything will turn out to b as good as what we wished for...

so, ari jumaat last week, aku dgn berianya la memulakan operasi membeli brg2 utk wat hantaran yg first time dlm hidup aku nak try gubah... mahal jugak kan, barang2 je pun... around rm200 gak la abih... including tools nak wat.. sbb ni 1st time, mana ada satu apa pun glue gun ka, dawai ka, dan sewaktu dgn la... masa kenduri sendiri x terasa pun..sbb mastermindnya kekandaku... aku main hulur je n sometimes dia yg top up... kali ni aku yg wat sorg2... dok pk dlm hati, apa nak  jadi, jadi la adekkkk... hihih...

malam tu dah bersemangat nak start projek gubahan ni... tp cutter plak xdak.. so, aku pun sabar je la... tunggu cik abg ku beli kan cutter dulu baru blh wat gheja... so, isnin lepas since aku dah amik cuti (weekend tu jln jauh ke kuala rompin, ada kenduri), aku mula la operasi bidan terjun ni... tu pun sehari cuti sempat amik masa 2 jam je ngadap bunga2 ni...mau xnya, si kecik berdua tu tdo plg lama 2 jam je tgh ari tu... kalau x tdo, mana nak leh wat gheja... kita wat, depa pun sama pulun nak wat... dpt la 2 bunga dulang... mlm, baru la aku continue masa depa dah tdo... so, in total siap la 6 bunga dulang... they turned out 2 b good actually for an armature cam aku ni.. terpaksa la puji diri sendiri.. hahah, nak bg motivasi...

semlm aku continue dgn balut polisterin utk letak atas dulang, n gubah 3 hantaran... 1 dah siap, 1 almost siap (x gam lg), 1 lg tu aku xtau nak continue (tp still x puas hati)... so, aku tunjuk la yg 2 ni dulu... :)

1. perfume...

2. bunga rampai... tp bekas je la dulu..

sukaaa... dlm gmbr nmpk soooo nice.. :)

mlm smlm aku continue lg gubahan hantaran ni lepas adek n kakak dah tdo... punya la seksa menunggu si kakak tdo... dah la sambil menunggu dia tdo, dia x bg kita baring.. nak suruh teman dia main2.. sabar je la...
abahnya xdak..kuar teman mak tok beli brg utk persiapan kenduri sabtu ni..

so, siap la 2 ni plak... taraaaa...

3. sejadah...

 ntah apa motif sebenar bentuk sejadah tu ntah... main taram je.. :)

4. kitab...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...