Jom Tambah Pendapatan..

Tuesday, December 22, 2009

kursus induksi 1-16 dec..


lama nya x memblog.. bukan xdak idea nak selit kat sini, tp packed dgn jadual kursus.. dah tu penat dok ulang alik dr umah ke puncak alam selama 16 hari.. sepjg kursus tu cuma ada sehari je cuti rehat diberi utk kitorang.. mmg mencabar dan menguji kesabaran.. xpa, this time aku dah kumpul semua cerita2 during the induction nak citer kat sini...

yg mencabar nya driving cam naik ke cameron tiap2 ari, jln cam ulaq kena bedai.. nasib baik la aku ni dah biasa pulas stereng kat jln tanjung jaga (sapa org kedah tau la kut)... memang kona abih laaaa... dgn jln meru ke puncak alam tu yg bnyk lori besar2... fuhhh...

yg menguji kesabaran pulak time dah sampai umah la.. adek n kakak mcm2 fe'el.. yg adek gheja nak mengempeng, yg kakak meragam nak main2 n suruh layan dia... dah tu kakak kdg2 tu jaga tgh malam n nangis2... adoiii, sabar je la ibu n abah ye...

esok pg, awal2 dah nak kena menjejak puncak alam tu lagi...nasib baik la cik abang aku sanggup antar dua beradik tu ke umah mak dia pg2.. bila ptg, turn aku la plak mengambil depa, tu pun time aku blk before maghrib la.. kalau lmbt abah depa gak yg amik.. alhamdulillah, dah selesai 16 ari berkursus.. walaupun struggle nak study utk exam, dgn x cukup masanya, pulun wat assignmentnya lagi, siapkan buku kerjanya lg.. everything was so worth sacrifying.. syukur alhamdulillah..


pengorbanan paling besaq aku masa induksi was to b apart from my dotter, baheeira n her abah for 1 nite... they had to b among the group of rombongan kenduri ke pahang dgn mak mertua aku.. mesti korang yg baca ni ada yg kata, "alaaa, sehari pun kira pengorbanan besar ka?" mmg pengorbanan besar buat aku coz aku boleh kira brp kali si kakak x tdo sebelah aku waktu mlm.. si abah tu xyah la kira, sbb abahnya tu kadang outstation of course la tinggal gak kitorang.. yg kakak ni, seingat aku including that day, baru 3 kali dia tdo berjauhan dr aku...

first time was masa aku mabuk n admitted for 2 days 1 nite.. tu pun maktok dia bw ke hospital sampai kul 11 mlm, dia dah tdo baru bw blk.. 2nd time was during aku deliver faqihah, also admitted for 2 days 1 nite.. lastly, masa pegi dgn abah dia ke pahang tu la..

sedih sgt masa nak lepaskan dia masa tu..padahal kakak ni cam xde perasaan nak tinggal ibu.. sbb dia ingat cam biasa je la, dah dia blh naik keta, tu je yg dia tau... even mak aku sendiri pun naik sayu n sebak tgk aku nak berpisah dgn baheeira ni.. nasib baik la ada mak aku n faqihah tinggal kat umah.. kalau dibuatnya, abah bw dua2 sekali puteri aku tu, mau meraung nak ikut sekali....hihihihi....

pengalaman masa induksi walaupun penat, tp best la jugak... may b sbb aku blh jawab gak soalan exam tu kut, tu yg blh kata best gak tuu.. :D mula tu ingatkan nak ber'toyol' gak... tp xde pun.. buat sendiri sepenuhnya.. doa aku, moga aku dgn semua kawan2 masa induksi tu, yg lg 400 org lebih tu dpt certificate hadir dgn jayanya kursus ni n xde la yg nak kena mengulang... all the best!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...